Wat we doen

Alstu – Reviews voor de meeste mensen

We zoeken van allerlei producten uit wat het beste product is voor de meeste mensen. Hierbij houden we kwaliteit, functionaliteit, prestaties maar ook zeker prijs in de gaten. Het gaat dus niet om het het product of apparaat met de meeste functies of het mooiste design, maar de beste keuze als we alle belangen (dus inclusief prijs) in de gaten houden.

We zijn op het moment van schrijven aan het opschalen qua artikelen, we willen jou als consument zo veel mogelijk helpen bij het kiezen van het juiste product. Of het nu gaat om over de beste slimme lampen, de beste wandelschoenen, de beste parkeer app, de beste slimme thermostaat of de beste messenset; we testen en reviewen het. Zo hopen we voor jou de keuze makkelijker te maken;  met onze beste keuze, maar ook vaak 2 alternatieven, waarvan altijd één budget alternatief.

Wij willen kwalitatief goede reviews en recensies schrijven waar consumenten echt wat aan hebben.

Ons doel is hierbij duidelijk; transparantie, kwaliteit en reviews met de beste keuzes voor de meeste mensen. Natuurlijk verouderen de artikelen en daarmee de reviews ook, waar mogelijk zullen we ze blijven updaten en feedback van jullie als bezoekers waar het kan verwerken.

Nee, wij kunnen in deze fase nog niet de kwantiteit aan reviews bieden van soortgelijke Amerikaanse concepten. Ook kunnen wij niet de kwantiteit aan producten evenaren in de reviews (zie selectie). Dit zou simpelweg te duur worden. Wel hopen we ondanks de relatief kleine markt dicht in de buurt te komen, en jou als bezoeker een stap verder te helpen in je beslissing / aankoop.

Verdienmodel

Alstu verdient via ‘affiliate marketing' dit betekent dat als onze bezoekers op een link klikken en vervolgens een product aanschaffen wij daar een relatief kleine commissie overkrijgen 1 tot 10%. Niet alle links werken op basis van dit model.

Het wel of niet hebben van een affiliate programma beïnvloed onze keuze van ‘het beste product' nooit.

Over het selecteren van producten.

Op basis van desk research en het inwinnen van informatie bij experts per product maken we onze eerste selectie. Producten die ver buiten de gemiddelde price range vallen, zullen we zodoende niet altijd meenemen in onze reviews, juist omdat we de beste keuze voor de meeste mensen willen. Na de eerste selectie bestellen we een aantal producten die we gaan testen; gebaseerd op verschillende factoren; onder meer op basis van populariteit, bekendheid, kwaliteit en compatibiliteit. Na uitgebreid testen publiceren we de reviews op alstu.nl

Waarom op deze manier? We moeten ergens de lijn trekken, en we zijn er om voor jullie de keuze makkelijker maken, niet moeilijker. Op deze manier zijn we ook wat vriendelijker naar ons eigen test-budget.

Opgericht & gestart in 2019 in een plastic kantoortje vol met IKEA meubels in Zeist.

 

Eén ding nog:

Waarom Alstu.nl? We wilden iets korts en pakkends hebben, we zochten naar een naam die zou kunnen blijven hangen. We hadden ook nog even het idee om ‘kogeldoordekerk' te gebruiken. Hadden we vast iets vets met een logo kunnen doen. Maar! Alstu beschrijft goed wat we willen doen met alle concepten die we starten: Mensen online verder helpen. 

1als·tu (tussenwerpsel) – de verkorte versie van alstublieft
1. beleefdheidsformule bij overhandiging: Hier is uw wisselgeld, Alstu!
2. als bevestigend antwoord: Wilt u goed productadvies? Alstu!